Πέμπτη, 9 Φεβρουαρίου 2012

Οι μοραλιστικές πάνες της κυνικότητας

Ο Κουέντιν Κρισπ, συγγραφέας, ερασιτέχνης ηθοποιός, αλλά, κυρίως, αμφιλεγόμενη προσωπικότητα της Βρετανίας και λάτρης των προκλητικών και εμπρηστικών δηλώσεων σε σημείο που τον παρομοίαζαν συχνά με τον Όσκαρ Γουάιλντ, υποστηρίζει: «Φυσικά και λέω ψέμματα. Το κάνω, όμως, από αλτρουισμό -για το κοινό μας καλό. Το ψέμα αποτελεί θεμέλιο λίθο των καλών τρόπων. Αυτό ίσως σοκάρει έναν μοραλιστή -αλλά, πάλι, τι δεν σοκάρει έναν μοραλιστή;». Συμφωνείτε, πιστεύω, ότι πρόκειται για άκρως κυνική υποστηρικτική γραμμή. Πάγιο γνώρισμα του Κρισπ. Ωστόσο, η κυνικότητα κρύβει συναίσθημα. Έντονο συναίσθημα. Κραυγαλέο. Ως εκ τούτου, κινούμενοι κάτω από το πέπλο της κυνικότητας, συγκαλύπτουμε ή δικαιολογούμε ένα γεγονός, το οποίο σε ένα εναλλακτικό στάτους κβο δεν θα απαιτούσε τη λήψη τέτοιων αποφάσεων. Το να είσαι κυνικός δεν συνιστά έγκλημα -για πολλούς είναι στάση ζωής. Το να μεταμορφώνεσαι, όμως, εν μία νυκτί σε κυνικό πλάσμα υποδηλώνει, όπως είπαμε προηγουμένως, ένα συνονθύλευμα συναισθημάτων και φανερώνει ύποπτη στάση. Μπορούμε, λοιπόν, να εντοπίσουμε κάποιο ή κάποια συναισθήματα; Ίσως λέγεται ενοχή. Πόσοι από τους πολιτικούς, τους οποίους εμείς ψηφίζουμε, έχουν ενοχές; Ο Χρυσοχοΐδης έχει ενοχές; Το κίνητρό του ήταν ψηφοθηρικό. Όλοι εκείνοι που τον προτίμησαν με την ψήφο τους έχουν ενοχές; Τι (δεν) έκανε ο κύριος Υπουργός; Δεν διάβασε το Μνημόνιο. Ωστόσο, το ψήφισε.

- Ρε μάνα, ξέχασα να διαβάσω (για) το διαγώνισμα του Μνημονίου.
- Γιατί παιδί μου;
- Δεν είχα χρόνο να (το) διαβάσω, ρε μάνα. Είχα υποχρεώσεις. Νταξ, τα μπάλωσα. Αντέγραψα (από) την Λούκα Κατσέλη.
- Οϊμέ! Γιόκα μου, ούτε η Λούκα (το) είχε διαβάσει. Ο Τζέφρυ μου είπε ότι μόνο τρεις άνθρωποι (το) είχαν διαβάσει: ο Μπένι, ο Πάγκαλος κι ο Παπακωνσταντίνου.
- Ρε μάνα, αυτοί ήξεραν από πριν τα θέματα. 
- Κι ο Τζέφρυ;
- Δεν του πάει το διάβασμα: οι μαριονέτες (sic!) δυσκολεύονται να διαβάσουν. Άσε, αυτός πλανάται πλάνην οικτράν: νομίζει ότι έσωσε τη χώρα από την καταστροφή (sic!).
- Κι εσύ, παιδί μου, με τι ήσουν απασχολημένος;
- Δεν είχα όρεξη να διαβάσω, ρε μάνα. Είχα, εκείνον τον καιρό, πολλά προβλήματα στο Υπουργείο ΠΡΟ-ΠΟ. Να φανταστείς, μου φέρνανε συνεχώς χαρτιά και μου λέγανε να τα υπογράψω. Ούτε ΚΙΝΟ να έπαιζα. Τενοντίτιδα κόντεψα να πάθω. Τουλάχιστον τα υπέγραφα καλά. Με έπρηζαν και με κάτι ακατανόητες λέξεις όπως ''αστυνόμευση'' και ''έγκλημα''. Πού χρόνος και διάθεση για διαβάσματα; Και τώρα, όμως, έχω στο Υπουργείο κάτι τυχάρπαστους τύπους που με βομβαρδίζουν για ''ανάπτυξη''. Άστα, νοιώθω κι εγώ όπως ο Μπένι: εξουθενωμένος (sic!).
- Μιχάλη, καλά και άγια όλα αυτά, αλλά με τη χώρα τι γίνεται; Ποιος θα την σώσει;
- Ποια χώρα; Ρε μάνα, τρελάθηκες; Προέχει το ΠΑ.ΣΟ.Κ.!
- Έχεις δίκιο. Καληνύχτα, υιέ μου.
- Ρε μάνα, μεσημέρι είναι.

Η χώρα, λοιπόν, πάει αδιάβαστη. Μήπως, όμως, δεν υπάρχουν ενοχές; Τότε τι (να) υπάρχει; Αφέλεια; Πολύ πιθανό -όλοι κάνουν ακούσια λάθη. Η αφέλεια, όμως, δεν (πρέπει να) συνάδει με την πολιτική. Ούτε η ανικανότητα. Άρα, πώς να το βαφτίσουμε; Μήπως, λέω μήπως, υπάρχει ψέμα; Ασυζητητί. Αν, όμως, το ψέμα αποτελεί, σύμφωνα με τον Κρισπ, θεμέλιο λίθο των καλών τρόπων, τότε είναι προφανές ότι τα θεμέλια του αλτρουισμού είναι σαθρά. Ποιος πολιτικός, άλλωστε, έχει καλούς τρόπους; Ποιος έχει τακτ; Ποιος βρίθει από ορθή επικοινωνιακή συμπεριφορά; Ο Πάγκαλος, φερ' ειπείν, έχει καλούς τρόπους; Ας είμαστε σοβαροί. Παραθέτω ένα πρόσφατο δείγμα της ξεχωριστής νοοτροπίας του: «Τι παραπονιέστε που δεν τηρήσαμε το προεκλογικό μας πρόγραμμα; Ξέρετε καμιά Κυβέρνηση που το έκανε;». Έχει δίκιο. Απόλυτο δίκιο. Δεν έπρεπε (καν) να παραπονούμαστε. Σε τοιαύτες περιπτώσεις πρέπει να ενεργεί ο εισαγγελέας αυαταπαγγέλτως. Απαιτείται νομική προστασία και ποινική δίωξη. Πρόκειται περί εξαπάτησης. Οι περισσότεροι, βέβαια, όπως έχουμε πει, θέλουν να εξαπατηθούν. Εδώ βγήκε κοτζάμ Πρωθυπουργός ο Τζέφρυ. Σαν να κοουτσάρει ο Κάνθαρος την Παρί Σεν Ζερμέν. Ας σοβαρευτούμε, όμως. Αντί, λοιπόν, οι δημοσιογράφοι να ξεσκίσουν τον Πάγκαλο με απανωτές, καυτές ερωτήσεις, κάθονταν και πλέκανε πουλόβερ. Έστω να τον ρωτήσουν με πόσες διμοιρίες των Μ.Α.Τ. θα βγει για φαγητό ή πόσα μποφόρ της αντίστοιχης κλίμακας υποχρέωσαν σε ''πτήση'' την ελληνική σημαία των Ιμίων. Τίποτα. Τζίφος. Ερώτηση: στις επερχόμενες εκλογές θα βγει ο Πάγκαλος βουλευτής; Όλοι γνωρίζουμε την απάντηση. Και οι πολίτες; Τον χαβά τους. Οι πολιτικοί δεν έχουν τρόπους, διότι όλοι εκείνοι που τους ψηφίζουν στερούνται πολιτισμού. Πολιτισμός δεν είναι ο Παρθενώνας και οι Δελφοί -είναι να σέβεσαι τον εαυτό σου, τον πλησίον και το πάσης φύσεως περιβάλλον στο οποίο ζεις και αναπνέεις. Να λειτουργείς ως άνθρωπος κι όχι σαν άνθρωπος. Κυρίες, δεσποινίδες και κύριοι, αυτούς ψηφίσαμε/ψηφίζουμε για να μας εκπροσωπούν. Αυτούς που ψηφίζουν το Μνημόνιο και μετά κλαίγονται. Μας αξίζουν θερμά συγχαρητήρια. Βάζουμε, επομένως, το ρουσφέτι και τα προσωποπαγή κίνητρα πάνω από το κοινό συμφέρον, όπως ακριβώς οι πολιτικοί τοποθετούν το κόμμα και την καριέρα πάνω από την πατρίδα. Πολύ φοβάμαι πως μέχρι να πάρουμε πρέφα ότι όλοι βράζουμε στο ίδιο καζάνι, θα έχουμε γίνει κομπόστ. Έχουμε φτάσει, λοιπόν, σε μίζερο, οριακό, σχεδόν αποκαρδιωτικό σημείο. Διεκδικούμε τα κεκτημένα. Συμβιβαζόμαστε με το ασυμβίβαστο. Γελάμε με γελοιότητες. Παραπληροφορούμαστε με υπερπληροφόρηση. Αγωνιούμε για τη λήψη ειλημμένων αποφάσεων. Ψυχαγωγούμαστε με αθλιότητες. Κοινωνικοποιούμαστε με αντικοινωνικότητα. Ζούμε εικονικά. Εκνευριζόμαστε με ανούσιες, άκαιρες καταστάσεις. Σκεφτόμαστε πως θα αλλάξει ο κόσμος, χωρίς να αλλάξουμε εμείς οι ίδιοι. Παρακαλούμε να παρουσιαστεί ένας πειρασμός για να υποκύψουμε. Και είναι πολλοί οι άτιμοι.


Ακόμα, όμως, δεν έχουμε κατασταλάξει: ποιο ή ποια συναισθήματα κρύβονται πίσω από την (επιλεκτική) κυνικότητα; «Εύρηκα!» φώναζε ο Αρχιμήδης, «Το βρήκα, το βρήκα!» φωνάζει ο Κάνθαρος. Λέγεται απάθεια (;). Αδιαφορία (;). Και φυσικά, λέγεται προκλητικότητα. Πάντως, ντροπή και φιλότιμο -επ΄ουδενί λόγω- δεν υπάρχουν. Αποθεωτικό παράδειγμα ο Ανδρέας Λοβέρδος, ο οποίος με μια ντρίμπλα εφάμιλλης του Γιόχαν Κρόιφ, ψαρεύει ψήφους από παντού. Εν αρχή, τα δίχτυα έπεσαν στους φίλους του Ολυμπιακού. Με τέτοιες ποδοσφαιρικές αναλύσεις, τύφλα να έχει ο ''μέγιστος'' Νικολακόπουλος. Σειρά πήραν οι υποστηρικτές του Τζέφρυ: «Όποιος επιχειρήσει να πειράξει τον Παπανδρέου, θα γίνει μακελειό», είπε ο Λοβέρδος, ενόσω τα νοσοκομεία δεν είχαν/έχουν γάζες, σύριγγες και γάντια. Μακάρι να έβγαζε παρόμοια μαχητικότητα και πάθος υπέρ της υγείας. Υπέρ του Έλληνα. Υπέρ της πατρίδας. Θα εκλεγεί ο Λοβέρδος βουλευτής; Ρητορικό ερώτημα. Γιατί, όμως, ο Τζέφρυ να μην κληθεί από τους εισαγγελείς; Δεν κατάλαβα: από πότε οι νόμοι αποτελούν βιτρίνα ενός μαγαζιού που δεν ''πουλάει'' καθολική και απόλυτη Δικαιοσύνη; Τι προσφέρει; Αναξιοκρατία. Αδικία. Ανομία. Έγραψα ανομία; Οι νόμοι παράγουν ανομία; Ναι! Πόσο ειρωνικό και επικίνδυνο! Πάρτε, για παράδειγμα, τον νόμο περί ευθύνης των υπουργών. Του Βενιζέλου, φυσικά. Για να έχει και να έχουν τα νώτα τους καλυμμένα. Ξέρουν τι κάνουν. Εμείς ξέρουμε; Πολύ αμφιβάλλω. Έχουμε, λοιπόν, επαναπαυθεί σε ένα δυσλειτουργικό καθεστώς άκρατης νομολαγνείας. Οι νόμοι εφαρμόζονται κατά το δοκούν κι εμείς γνέφουμε καταφατικά. Μένω, ωστόσο, ήσυχος. Θα την βρει την άκρη ο Μπένι -εμάς, αναρωτιέμαι, θα μας βρουν μπροστά τους; Όσο βγαίνει και δηλώνει ότι δεν θα υπάρξουν άλλα μέτρα, τόσο σίγουρη είναι και η σωτηρία της πατρίδας. Το είπε, άλλωστε, και ο Χρυσοχοΐδης στην άνωθεν συνομιλία που είχε με τη μαμά του: «Προέχει το ΠΑ.ΣΟ.Κ.!». Ο Μιχάλης, ο Μπένι και ο Ανδρέας, λοιπόν, δηλώνουν σύμμαχοι κατά της ''κακιάς Τρόικας που με το έτσι θέλω επιβάλλεται στην Ελλάδα'' και εχθροί ως προς την Προεδρία της παράταξης. Λες και η Τρόικα ήρθε μόνη της. Τα περί συμμαχιών και ισχυρών εσωκομματικών πόλων ανήκουν στην σφαίρα του λαϊκισμού και ουδεμία σχέση τηρούν με την ρεαλιστική πραγματικότητα: πολλοί εποφθαλμιούν την καρέκλα, ένας θα την κυριεύσει. Κι όπως υποστηρίζει η Σία Κοσιώνη: «Τώρα το ΠΑ.ΣΟ.Κ. θυμίζει λαϊκή. Άλλος πατάτες, άλλος ντομάτες και άλλος άγρια χόρτα. Ο ένας πάγκος ανταγωνίζεται τον δίπλα, άλλος με την τιμή, άλλος με την ποιότητα, άλλος με την βροντερή φωνή και άλλος με την ωραία βιτρίνα».

Δεν τους κατηγορώ. Στη λίμνη των ηλιθίων πρέπει να στρέψω τα πυρά μου. Είναι χαρακτηριστικό της σύγχυσης να οδηγεί τους ανθρώπους σε σύγχιση -μερικές φορές, μάλιστα, ακόμη και σε απόγνωση. Προσοχή: απόγνωση, όχι, αγανάκτηση και μάλιστα δήθεν. Εν τέλει, πού εντοπίζεται το ''κοινό συμφέρον''; Πώς ερμηνεύεται; Ποιος το προσδιορίζει; Εν πάση περιπτώσει, υφίσταται; Τι ακριβώς οραματιζόταν ο Κρισπ, όταν ανέφερε το ''κοινό καλό''. Τι θεωρείται κοινό; Τι θεωρείται καλό; Τι θεωρείται σωστό; Η απώλεια λέξεων που εκφράζουν συγκεκριμένες έννοιες, ενδέχεται να οδηγήσει στην απώλεια της κατανόησης των ίδιων των εννοιών. Την απάντηση, εν πολλοίς, δίνει ο συγκριτικός παράγοντας του Κρισπ, ο Όσκαρ Ουάιλντ: «Επειδή όλο και λιγότεροι πια κάνουν το σωστό συνηθίσαμε να το θεωρούμε λάθος». Στο χέρι μας είναι να αντιληφθούμε ότι για να αλλάξει το οτιδήποτε χρειάζεται σωματικός κόπος. Ψυχολογικές αντιστάσεις. Ηθικοί φραγμοί. Λογικές σκέψεις. Αγνά κίνητρα. Και ναι, σε αντίθεση με τους ισχυρισμούς του Κρισπ, απαιτείται μοραλισμός. «Για να μην γίνουμε Ινδία», όπως υποστηρίζει η Βάσω Παπανδρέου. Οφείλω να ενημερώσω την κυρία Παπανδρέου και τους συναδέλφους της ότι οι πολιτικοί εκλέγονται (και πληρώνονται) για να βρίσκουν λύσεις. Όχι για να λένε ότι (δεν) υπάρχουν. Ούτε για να μετατρέπουν το ψέμα σε αλήθεια και το έτσι σε γιουβέτσι. Ας πάρουμε, για παράδειγμα, την πολιτική συμπεριφορά του Δημήτρη Ρέππα: πραγματικός χαμαιλέοντας. Μέσα σε λίγες μέρες αναίρεσε τις δεσμεύσεις του περί μη απολύσεων στο Δημόσιο τομέα. Άντε, να πάρεις μετά στα σοβαρά την αξιοπιστία του. Αυτοί που τον ψήφισαν νοιώθουν περήφανοι; Εκείνοι που θα τον ξαναψηφήσουν; Να χαρώ κι αυτό το περίφημο ''πολιτικό κόστος''. Να βγει ένας βουλευτής και να μου πει πως εκδηλώνεται, πως εκφράζεται το πολιτικό κόστος, ειδάλλως θα βάλω κι εγώ τα κλάμματα όπως η Άννα Διαμαντοπούλου: «Είμαι είκοσι χρόνια στην πολιτική κι έβαλα τα κλάμματα για πρώτη φορά, όταν διαπίστωσα ότι δεν μπορώ να κάνω τίποτα για τα σχολικά βιβλία» είπε η Υπουργός Παιδείας. Για όλα τα υπόλοιπα, δηλαδή, που έχει να επιδείξει στην πολιτική της καριέρα είναι ευχαριστημένη και περήφανη; Ήμαρτον! Και ερωτώ: ποιος φταίει; Η Τρόικα και το Μνημόνιο; Ας είμαστε σοβαροί. Το Μνημόνιο, ισχυρίζονται οι περισσότεροι, συγκροτεί ουσιώδη προβλήματα και εγκυμονεί οικονομικούς κινδύνους. Τρίχες κατσαρές. Το Μνημόνιο δεν είναι η αιτία που βάζουμε το χέρι στην τσέπη και πιάνουμε το παπούτσι -είναι το αποτέλεσμα. Έχουμε χρεοκοπήσει ηθικά, κοινωνικά, πολιτικά, πνευματικά, πολιτιστικά, νοητικά. Άμεση προέκταση και φυσικό επακόλουθο αυτών συνιστά η οικονομική ύφεση -έστω κι αν ο Τζέφρυ υπερασπίζει με πάθος κουταβιού τα πεπραγμένα του. Και σε αντίθεση με την περίπτωση της οικονομίας, δεν υπάρχουν τράπεζες που (να) δανείζουν ήθος, πολιτισμό, πολιτικές, λογική, ρεαλισμό και συναίσθημα. Αυτό πρέπει να καταστεί σαφές σε ευρεία κλίμακα, ανεξαρτήτως φέρουσας ιδιότητας και σε πάσης ηλικίας άτομα: από μωρά μέχρι πολιτικούς. Κι ας φορούν τα μωρά πάνες. Δεν αποτελούν πρόβλημα -συνιστούν τη λύση. Οφείλουμε να παραδειγματιστούμε. Οι πολιτικοί, βλέπετε, είναι ακριβώς σαν τις πάνες. Πρέπει να αλλάζουν συχνά και για τον ίδιο λόγο

Υ.Γ.1 Έχουμε απολέσει ένα μεγάλο κομμάτι της εθνικής μας κυριαρχίας. Τέλος. Ο Σαμαράς υποδύεται τον ηγέτη, η αριστερά έχει βολευτεί σε ρόλο κομπάρσου, ο Καρατζαφέρης περιμένει σαν μικρό παιδί να βγει στις κάμερες κι ο Τζέφρυ ταξιδεύει μέχρι την Κόστα Ρίκα για να σώσει τέταρτη και πέμπτη φορά την Ελλάδα.

Υ.Γ.2 Βαξεβάνης - Εφραίμ: 3-0.

Υ.Γ.3 Λέγονται Kreator, ελληνιστί Κασάτορ, και βρίσκονται στην thrash metal σκηνή για περίπου 30 χρόνια. Αξιόλογη μπάντα.


25 σχόλια:

  1. ΤΟ ΕΜΑΙΛ ΣΟΥ ΠΙΟ ΕΙΝΑΙ?ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΩΣ ΤΗΝ ΕΒΑΛΕΣ?ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΔΙΠΛΑ ΑΠΟ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΝΑ ΒΑΜ=ΛΩ ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ? ΑΠΗΛΙΟΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γεια σου Κάνθαρε ... όλα καλά; ο θεός να βοηθήσει να ρθουν καλύτερες μέρες σε ΕΛΛΑΔΑ και ΚΥΠΡΟ ..
    ΔΕΛΦΙΝΑΚΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλησπέρα ΑΠΗΛΙΟΝ. To mail είναι kanthar0s@hotmail.com. Αν κάνεις λογαριασμό στην google θα μπορέσεις κι εσύ να βάλεις όποια φωτογραφία σου αρέσει.

    Όλα καλά Δελφινάκι (ψεύτης). Ο Θεός, καλώς ή κακώς, δεν μπορεί να μας βοηθήσει. Μόνο εμείς μπορούμε να βοηθήσουμε τυον εαυτό μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. copy this code to your website........banner τι ειναι αυτο? απηλιον

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χάρης

    Φίλε Κάνθαρε, στην Ελλάδα επικρατεί μια τραγελαφική κατάσταση. Ενδεικτικά, φωνάζει για Επανάσταση ο κάθε αριστερίσκος που έχει σπουδάσει στην Αγγλία ή την Αμερική με τα λεφτά του μπαμπά. Πώς να τους πάρουν στα σοβαρά αυτούς τους πρωτοκαπεταναίους της εξεγέρσεως?

    Ας μην κατηγορούμε τους ξένους. Αν έχω καταλάβει κάτι στη ζωή μου, είναι ότι για τα δεινά κάποιου μόνο ο ίδιος ευθύνεται. Την Ελλάδα δεν την κατέστρεψαν οι Γερμανοί, οι Αμερικανοί ή οι Ρώσοι. Οι ίδιοι οι κάτοικοι της Ελλάδας την διέλυσαν, την βίασαν, την λήστεψαν, την υποβάθμισαν, την ξεφτίλισαν, την χρεοκόπησαν. Όλοι πρώτοι στην κουτοπονηριά, στον εγωισμό, στον εξυπνακισμό και στην αλαζονεία.

    Στην Βουλή δεν υπάρχουν 300. Είναι πολύ λιγότεροι. 40 περίπου, και μάλιστα όχι καλό πράμα. Στα κόμματα εξουσίας υπάρχουν 15-20 νοματαίοι στο καθένα που παίζουν μπάλα για τις υπουργικές καρέκλες και οι υπόλοιποι ως κομπάρσοι (και μάλιστα ελεγχόμενοι αυλικοί του κάθε αρχηγού) απλά συμπληρώνουν τον θίασο. Ψηφίζουν με την απειλή "όποιος φεύγει από το μαντρί τον τρώνε οι λύκοι". Για τέτοια Δημοκρατία μιλάμε. Πίσω από την "κομματική πειθαρχία" (ή εσχάτως την "σωτηρία της πατρίδας") κρύβεται μια μεγάλη δικτατορία. Την οποία προηγουμένως "ανέτρεψαν" (ή έτσι νομίζουν) όσοι ανήκουν στην γενιά του Πολυτεχνείου και οι επίγονοί τους.

    Η εξουσία που κατέκτησε το ΠΑΣΟΚ το 1981 (όλοι οι σώφρονες κατανοούν ότι το ελληνικό δράμα της πολυεπίπεδης χρεοκοπίας ξεκινάει -αλλά δεν σταματάει εκεί- από τον Ανδρέα Παπανδρέου) έφερε μια μεγάλη αλαζονεία στα μέλη του. Η οποία επεκτάθηκε και στους πολίτες με την πάροδο των χρόνων. Ενδεικτικά, το 1983 ο τότε (Υφ)Υπουργός Δημοσίας Τάξης, μάλιστα προερχόμενος από τον Στρατό (άρα γνώριζε για αξίες όπως σεβασμός, ιεραρχία, ταπεινότητα και άλλα), είχε επεισόδιο με έναν αστυνομικό που δεν αναγνώρισε την αφεντομουτσουνάρα του -σε μια εποχή που δεν υπήρχε το ίντερνετ- και τον χαστούκισε γιατί του έκανε έλεγχο και δεν του επέτρεπε την είσοδο σε μια Λέσχη Αξιωματικών! Ο αστυνομικός επέμεινε, του υπέβαλλε μήνυση για επίθεση (και μάλιστα εναντίον οργάνου της τάξης), με αποτέλεσμα να πάρει άμεσα δυσμενή μετάθεση για Λέρο και να λένε οι εφημερίδες ότι εξαρθρώθηκε άλλο ένα χουντικό κατάλοιπο. Γιατί? Γιατί έκανε το καθήκον του. Χώρια πόσοι άλλοι κάνουν μαγκιές στα όργανα της τάξης κάθε μέρα. Ενώ στην Αγγλία η πρωθυπουργός Θάτσερ έφαγε πρόστιμο για παράνομο πάρκινγκ της λιμουζίνας και της συνοδείας της στο κέντρο του Λονδίνου και όχι μόνο πλήρωσε από την δική της τσέπη το πρόστιμο αλλά πρότεινε τον τροχονόμο για αστυνομικό της χρονιάς. Πού να πάει αυτή η χώρα όταν σύσσωμη η Κοινωνία δεν σέβεται την Αστυνομία, και όχι μόνο αυτήν?

    Ο μέσος Έλληνας δεν σέβεται πράγματα όπως: την Ιστορία του τόπου, τον Πολιτισμό, την προσωπικότητα του άλλου, τα δικαιώματα του άλλου, την αξία του άλλου, τις αρχές ανθρωπιάς, το δίκαιο και την Δικαιοσύνη, και αρκετά άλλα. Και βάζω και τον εαυτό μου ότι κάποια από τα παραπάνω συχνά δεν τα σέβομαι, δυστυχώς. Πώς να σεβαστεί ο Χρυσοχοΐδης τους Έλληνες και να διαβάσει το Μνημόνιο, όταν δεν τον αγγίζει (μεταφορικά και κυριολεκτικά) τίποτα? Το μόνο που θα σεβαστεί είναι ο ήλιος του ΠΑΣΟΚ. Αν και τσάμπα τρώγονται για την αρχηγία. Όποιος και να βγει νέος αρχηγός, θα είναι ο τελευταίος και μάλιστα βραχύβιος πιστεύω. Αν δεν συμβεί κάτι τέτοιο, η Ελλάς θα συνεχίσει τις περιπέτειές της. Το ίδιο ισχύει και για τα άλλα κόμματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. η ελλάδα πληρώνει την πολιτική ανεπάρκεια και το προσωπικό συμφέρον τίποτε άλλο. οι ξένοι απλά μας τιμωρουν. αν έχουν το δικαίωμα; ίσως

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τις καλησπέρες μου στον Κάνθαρο!
    Εντάξει Κάνθαρε τι να λέμε!
    Όταν μιλάμε για Έλληνες πολιτικούς που κυβερναν τα τελευταια χρονια τελειώνουν οι λέξεις...
    Προφανώς και φταιν οσοι τους ψηφιζουν τοσα χρονια!
    Οι Κreator μπανταρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Περίνιο, τα είπες όλα. Δεν κάνω πλάκα.

    Απήλιον, αυτό είναι το banner μου, δηλαδή το σήμα κατατεθέν μου, η σημαία μου, το λάβαρό μου. To copy this code to your website αναφέρεται σε όλους αυτούς που επιθυμούν να προσθέσουν το banner μου στο δικό τους χώρο, στην σελίδα τους. Κι όταν το κάνουν αυτό, με ένα κλίκ, πατώντας πάνω στην εικόνα, μεταφέρονται στο blog μου.

    Χάρη, χαίρομαι που βρισκόμαστε στο ίδιο μήκος κύμματος. Η κατάσταση είναι πράγματι τραγελαφική. Έβλεπα τον Αντωνάκη να λέει χθες το βράδυ ότι δεν πρόκειται να πειράξουν τις συντάξεις και λίγες ώρες μετά στεκόταν μπροστά στις κάμερες και προσπαθούσε να εξηγήσει γιατί αυτές πρέπει να μειωθούν. Καταλαβαίνεις τι γίνεται. Σε αντιδιαστολή με το ελληνικό και αγγλικό παράδειγμα, οφείλω να εξιστορήσω το εξής γαλλικό περιστατικό. Κάπου πήγαινε με το αμάξι του ο αρχηγός της γαλλικής αστυνομίας και τον σταματάνε κάποιοι αστυνομικοί, για παράβαση του ορίου ταχύτητας, αν θυμάμαι καλά, χωρίς να έχουν ιδέα ποιος είναι. Του ζητάνε τα χαρτιά και εκείνος τα δίνει. Κάποια στιγμή καταλαβαίνουν ποιος είναι, αλλά συνεχίζουν κανονικά την διαδικασία κλήσης. Ο ίδιος ο αρχηγός δεν κάνει τίποτα για να τους εμποδίσει. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά τους έδωσε και δημόσια συγχαρητήρια, διότι όπως είπε έκαναν σωστά τη δουλειά τους. Ο Έλληνας πολίτης θεωρεί το κράτος απόμακρο, περίεργο και ξένο, ενώ την αστυνομία κάτι το εχθρικό. Και φυσικά, δεν έχει ιδέα τι σημαίνει αστυνομία στην Αγγλία, στην Γερμανία ή στις ΗΠΑ. Το ότι, όταν συναντήσει ιδιαίτερο πρόβλημα, θα αποφανθεί στις αστυνομικές ή κρατικές αρχές γίνεται μάλλον για λόγους που, τουλάχιστον εγώ, δεν καταλαβαίνω: αφού είναι εχθροί. Λέμε τους πολιτικούς ψεύτες και υποκριτές την στιγμή που το μήκος της μύτης μας έχει υπερβεί εκείνο του Πινόκιο σε κάθε είδους σχέσεις. Ο Χρυσοχοΐδης κι ο κάθε Χρυσοχοΐδης δεν σεβάστηκε/σέβεται κάποια πράγματα. Τότε γιατί βρίσκεται στην καρέκλα τόσα χρόνια; Και εννοείται ότι δεν πρέπει να κατηγορούμε τους ξένους. Πέσαμε, χωρίς μπρατσάκια, στα βαθειά και τώρα πρέπει να κολυμπήσουμε. Κι αν πνιγούμε, κανείς δεν θα σου πει τίποτα. Αφού οι ώρες ήταν κρίσιμες και οι καταστάσεις δύσκολες: απλά δεν τα καταφέραμε. Έτσι δεν είναι; Ξέρεις, όμως, τι με απασχολεί; Το μέλλον (μου). Το μέλλον (μου) που είναι συνυφασμένο με αυτό της οικογενείας μου, των φίλων μου, της γκόμενας, των γνωστών και των αγνώστων. Χάρη, πού πάμε; Όπου μας πήγαίνει η δημοκρατική δικτατορία, το κλειστό κύκλωμα της Βουλής και η κομματική πειθαρχία;

    Άλεξ, κρίμα. Πραγματικά κρίμα. Το πρόβλημα δεν είναι οι ξένοι. Στη φύση τα αρπακτικά όταν μυριστούν, αισθανθούν, αδυναμία θα σε κυνηγήσουν και θα σε καταβροχθίσουν. Το θέμα, όμως, είναι πως έφτασες σε αυτό το σημείο. Και δυστυχώς, βλέπω ότι μυαλό δεν βάζουμε. Δεν έχουμε καν την οξυδέρκεια να διαπιστώσουμε τα λάθη μας. Να κάνουμε την αυτοκριτική μας.

    Γεια σου Δήμο! Από τη στιγμή που η Ελλάδα κατέκτησε το Euro 2004, πιστεύω στα θαύματα και στα υπερφυσικά ακατανόητα πράγματα. Ακόμα δεν μπορώ να πιστέψω ότι έχουμε πάρει ευρωπαϊκή κούπα. Έχω πιάσει τον εαυτό μου να τσιμπιέται. Το ίδιο έκανα και όταν είχαμε τον Τζέφρυ Πρωθυπουργό: τσιμπιόμουν και έλεγα ''δεν είναι δυνατόν''. Πώς πήγε, όμως, στο Μαξίμου; Τον πήρε από το χεράκι η Μαργαρίτα; Όχι, βέβαια. Ο κόσμος τον επέλεξε. Και στην Δημοκρατία, όταν λέμε κόσμος, εννοούμε αυτούς που πάνε στις κάλπες και ψηφίζουν. Όπου Τζέφρυ, βάλε όποιο όνομα θες. Κασάτορ και τα μυαλά στα ρυάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλησπέρα αδερφέ. Για την υπάρχουσα πολιτική κατάσταση δεν έχω πολλά να πω. Ή μάλλον έχω να πω τόσα πολλά που δεν μου αρκεί ο περιοριστικός χώρος των σχολίων. Όσο για τους Κάσατορ, not my cup of tea (όπως κι όλο το thrash-πλην εξαιρέσεων).

    ΥΓ.1 Σκηνικό από το παρελθόν. (80ies-κρύβε χρόνια!) Φιλαράκι είχε κατάστημα που πουλούσε σημαίες, ραφτά, κονκάρδες κι όλα τα συναφή. Πελάτες του, κατά βάση, ήταν οι πρόσκοποι. Είχε όμως και heavy metal stuff, για το οποίο σκάμπαζε ελάχιστα. Εγώ συμπλήρωνα το κενό. Έρχονται ένα απόγευμα δυο φαντάρια (metalheads υποτίθεται)! Βλέπει ο ένας ραφτό πλάτης Kreator, του εξηγώ πέντε πράματα για την μπάντα και (εντυπωσιασμένος) πετά την ατάκα: "ωραίοι οι Kreator μα προτιμώ τους Κάσατορ!!!"

    ΥΓ.2 Όσοι (προφανώς εκτός χώρου) δεν κατανοούν την απόδοση-παράφραση των Kreator σε Κασάτορ ας δούνε το λογότυπο του συγκροτήματος, για την ακρίβεια το 2ο γράμμα. Με τις ελάχιστες γνώσεις αγγλικών στα 80es (στη χώρα μας) δεν ήθελε και πολύ. Έκτοτε έμεινε ως ανέκδοτο...

    ΥΓ.3 Ο Kantharos στα παιδικά του χρόνια: http://www.kreator-terrorshop.de/media/catalog/product/cache/4/small_image/334x500/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/k/r/kreator_baby_shirt_front.jpg

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΚΑΝΘΑΡΕ ΕΦΤΙΑΞΑ ΜΠΛΟΓΚ!!!!!!!!!!!ΑΠΗΛΙΟΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΑΠΗΛΙΟΝ!ΑΛΑ ΜΗ ΠΑΣ ΑΚΟΜΑ ΓΙΤΙ ΘΑ ΤΟ ΚΛΕΙΣΩ ΔΕ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΓΙΑΤΙ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΗΤΑΝ ΣΑΙΤ!ΑΛΛΑ ΘΑ ΤΟ ΧΑΛΑΣΩ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Η ανάρτηση σου αυτοακυρώνεται από τον τίτλο και μόνον..Η κυνικότης σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να συμβαδίσει με την πολιτική.Και αυτό γιατί ένας Κυνικός ποτέ δεν υπηρετεί..Αντιθέτως, ετυμολογικά η λέξη 'πολιτικός' σημαίνει 'υπηρέτης του πολίτη'..Επομένως, δεν έχουμε να κάνουμε με κυνικούς πολιτικούς αλλά μάλλον με ανίκανους και άχρηστους δια το λειτούργημα τους υπανθρώπους.Παρακαλώ λίγη περισσότερη προσοχή σε βαθυστόχαστες και επαναστατικές έννοιες όπως η κυνικότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. γειά σου βρε κανθαρούκο μου!
    τα είπες όλα εσύ. δεν χρειάζεται λέξη να προσθέσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μπαλαντέρ, είσαι απόλαυση.

    Παρακαλώ Αλμύρα.

    Απήλιον, με μπέρδεψες! Αν δεν σου αρέσει, φτιάξτο όπως σου κάνει κέφι!

    Ανώνυμε, δεν αναφέρομαι σε κυνικότητα, αλλά σε επιλεκτική κυνικότητα. Οι πολιτικοί είναι επιλεκτικά κυνικοί, όπως ακριβώς δηλώνουν επιλεκτικά την αλήθεια -πραγματικά ανήθικο. Και ναι, είναι ανίκανοι και άχρηστοι. Εμείς, άραγε, που τους ψηφίζουμε τι είμαστε;

    Γεια σου Λύχνε. Τα σέβη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μάλλον δεν έγιναν κατανοητά τα γραφομενα μου..Μια χαρά τα λες βρε πουλάκι μου κατά τα άλλα αν εξαιρέσουμε την ταύτιση με την κυνικότητα.Όχι βεβαια ότι λες και τίποτα καινούριο, τόσα χρόνια ναι οι έτσι να οι πούστηδες οι ρουφιάνοι και μεις που τους ψηφίζουμε και και και..η ιδια γκρινια και προκοπη καμία.Βεβαίως από την πλευρά μου ανήκω σε αντικοινωνική απολίτιστη μειονότητα στην οποία δε θα αναφερθώ.Αλλά, προσοχή λέμε όταν αναφερόμαστε στον Κυνισμό.Και ξαναλέω.Ο Κυνικός ΔΕΝ ΥΠΗΡΕΤΕΙ.Ο πολιτικός ΥΠΗΡΕΤΕΙ.Μην ταυτίζετε τα αταυτιστα.Τοσες λέξεις και έννοιες υπάρχουν για να εκφραστειτε ορθά.Χρησιμοποιήστε τις..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλημέρα ανώνυμε. Πρώτο και σημαντικότερο: βάλε ένα όνομα, ένα παρατσούκλι, ένα οτιδήποτε. Και συνεχίζουμε. Επιμένεις τις αναφορές σου στην κυνικότητα. Επαναλαμβάνω ότι αναφέρομαι στην επιλεκτική κυνικότητα. Ίσως δεν το κατέστησα σαφές μέσα στο κείμενο, αν και το γράφω ξεκάθαρα. Μετανοιώνω, μάλιστα, που αφαίρεσα από τον αρχικό μου τίτλο τη λέξη ''επιλεκτική''. Τέλος πάντων. Επιπρόσθετα, λες ότι ο κυνικός δεν υπηρετεί. Προφανώς και δεν υπηρετεί. Η λέξη ''κυνικός'' είναι απλά ένας επιθετικός προσδιορισμός, ένας χαρακτηρισμός. Ο πολιτικός υποδηλώνει ιδιότητα. Απαγορεύεται, δηλαδή, να υπάρχει ένας ''κυνικός πολιτικός''; Στο προηγούμενο σχόλιό σου έκανες λόγο για ανίκανους πολιτικούς και άχρηστους πολιτικούς. Απαγορεύεται, λοιπόν, να προσθέτεις επιθετικούς προσδιορισμούς; Δεν νομίζω. Αφού κι εσύ τους προσθέτεις. Επομένως, ποια αταύτιστα ταυτίσα; Τέλος, αφού δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω ορθά τις λέξεις και τις έννοιες για να εκφραστω σωστά, όπως υποστηρίζεις, από που κι ως που τα λέω μια χαρά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αμα δε θες ανώνυμα σχόλια να βγάλεις την επιλογή του 'ανώνυμου' τότες.Στη γραμματική καλός είσαι από ό,τι φαίνεται, μπράβο.Αλλά.Κάποιες έννοιες δεν αποτελούν απλώς επιθετικούς προσδιορισμούς, όπως ο ΚΥΝΙΚΟΣ ας πούμε.Αποτελούν στάση ζωής ως και καταγωγή από κάτι άστρα του γαβ-γαβ.Και ναι, απαγορεύεται ένας πολιτικός να είναι κυνικός, αφενός γιατί δε μπορεί όσο και να χτυπιέται και αφετέρου γιατί κάτι τέτοιο θα αποτελούσε αναξιοπιστία προς τους Κυνικούς..Τράβα ρώτα τον Διογένη να στα πει καλύτερα.Τώρα για το αν τα λες καλά και μια χαρά..είπα να το παίξω ευγενής μωρέ γι αυτό το είπα..η αλήθεια είναι πως χιλιοειπωμένα πράγματα αναμάσησες και την προσοχή μου την ήλκυσε η κυνικότητα που ατυχώς χρησιμοποίησες δια τούτο και σχολίασα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμε, είναι προφανές ότι δεν θες να καταλάβεις. Πρώτον, δεν απαίτησα να βάλεις κάποιο όνομα -απλά στο ζήτησα. Αν δεν ήθελα σχόλια ανωνυμων, να είσαι σίγουρος ότι αυτά δεν θα έβλεπαν το φως της δημοσίευσης. Σε τελική ανάλυση, κι εγώ ανώνυμος θεωρούμαι. Δεύτερον, έχεις κολλήσει με την κυνικότητα. Αν διάβαζες προσεχτικά το κείμενο θα έβλεπες τι γράφω: ''Το να είσαι κυνικός δεν συνιστά έγκλημα -για πολλούς είναι στάση ζωής''. Επαναλαμβάνω για τρίτο συνεχόμενο σχόλιο ότι αυτό που θίγω είναι η επιλεκτική κυνικότητα. Το επιχείρημα που προβάλλεις σχετικά με το γιατί ένας πολιτικός απαγορεύεται να είναι κυνικός, λυπάμαι, αλλά το θεωρώ άστοχο. Τι σημαίνει θα αποτελούσε αναξιοπιστία για τους κυνικούς; Και μάλιστα χρησιμοποιείς και ''κ'' κεφαλαίο. Όσο για τα χιλιοειπωμένα πράγματα που αναμάσησα, χαίρομαι, διότι φαίνεται ότι τα αναμάσησα καλά. Και σε ευχαριστώ για την υποκριτική ευγένειά σου: με βοήθησες να καταλάβω αρκετά πράγματα και να επιβεβαιώσω έτι περισσότερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. AXAXAXAAAAA..Έτι έτι..Εχεις θέμα και συ βλέπω με την αποδοχή ε; χεχεχ..ό,τι και να λες, αλλιώς το προσεγγίζω από την πλευρά μου ως Κυνικός με βούλα και αλλιώς εσύ ως απλός παρατηρητής και σχολιαστής των μούφα "κυνικών".Παρακαλώ για τα υποκριτικά σου ευχαριστώ, πάντως.Βλέπεις η κυνικότητα έχει μορφώσει κόσμο και κοσμάκη..Θα μπορούσα να σου κόψω και ταρίφα για τη διδαχή αλλά είμαι και μεγαλόκαρδος άνθρωπος συν τοις άλλοις και συγκαταβατικός λόγω "κρίσης"..Αν και σενα σε κόβω να τα χεις ελαφρώς..αλλά τεσπα..δε θα το εκμεταλευτώ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλημέρα Αλμύρα!

    Ανώνυμε, ευχαριστώ για την μεγαλοψυχία σου. Σου επιτρέπω να επιστρέψεις στον Αντισθένη και στον Διογένη και να σου υπενθυμίσω ότι διάλεξες λάθος blog, λάθος άρθρο και λάθος τρόπο για να περηφανευτείς για τους Κυνικούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Άλλη μια υπέροχη ανάρτηση από 'σένα για τα πολιτικά πράγματα.
    Μου αρέσει πολύ που συνδέεις τις αναρτήσεις σου κι έτσι αναπτύσσεται η σκέψη σου χωρίς να πλατειάζεις για όσους από μας σε διαβάζουμε τακτικά. Μπόρεσα όμως να ξαναθυμηθώ έτσι τις κουβέντες που κάναμε και στις παλαιότερες.
    Α ρε Κάνθαρε...!
    Πόσες φορές έχω πει κι εγώ οτι δε θα ξανακάνω πολιτική ανάρτηση και τελικά μου 'ρχονται όλα πάνω και πρέπει να βγουν;
    Ως προς το περιεχόμενο, ξέρεις οτι με βρίσκει σύμφωνη και χαίρομαι που νιώθεις έτσι.
    Πού χάθηκε η κοινή λογική;

    Καλημέρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Με τιμάει ιδιαιτέρως το γεγονός ότι έχεις συλλάβει τη σύνδεση των αναρτήσεων και θεωρώ ύψιστο κοπλιμάν να με χαρακτηρίζει κάποιος ως λογικό ον. Ευχαριστώ πολύ. Ας ελπίσουμε ότι τα πράγματα θα βελτιωθούν. Αν και όταν βάζεις την ελπίδα στο κόλπο, η κατάσταση αρχίζει να γίνεται κάτι παραπάνω από δυσοίωνη. Με ρωτάς που χάθηκε η κοινή λογική; Δεν ξέρω. Ίσως στις προτεραιότητές μας. Στα κίνητρα μας. Είναι προφανές ότι βρίθουν από αδυναμίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ποιος θα λομπάρει τον τερματοφύλακα;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...